Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Stressinhallinnan valmennus

 

Stressinhallinnan valmennus auttaa lisäämään hyvinvointia, parantamaan suorituskykyä ja löytämään tasapainon päivittäisessä elämässä. Yksilöllinen valmennus on nopea ja tehokas tapa parantaa työvirettä ja elämänlaatua.

Stressinhallinnan valmennuksen hyödyt

  • Opit tunnistamaan stressin
  • Palaudu tehokkaammin ja vähennä stressin aiheuttamaa kuormitusta
  • Saat konkreettisia keinoja selviytyä työn ja vapaa-ajan haasteista
  • Opit purkamaan stressiä ylläpitäviä ajattelumalleja
  • Tunnistat omat vahvuutesi ja parannat suorituskykyäsi
  • Edistät terveyttäsi ja parannat elämänlaatuasi omien päivittäisten valintojesi avulla

Toteutus

  • Henkilökohtainen stressin ja palautumisen mittaus (kolme vuorokautta, sykemittalaite työssä ja vapaa-ajalla, Firstbeat Hyvinvointianalyysi)
  • Henkilökohtainen palaute mittauksesta. Elämäntilanteen ja elämäntapojen kartoitus, tavoitteiden laatiminen ja toimenpidesuositukset
  • Valmennustapaamiset, joissa omaksut yksilöllisesti sopivia stressinhallintakeinoja

Valmennuksessa stressinhallintaa lähestytään positiivisesti ja  innostavasti. Valmennus auttaa pärjäämään paremmin työssä ja muuttamaan stressin voimavaraksi.

Stressinhallinnan valmennus soveltuu sekä ryhmille että yksittäisille henkilöille. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous.

 

Katso lisää tietoa Firstbeat Hyvinvointianalyysista.

 

 Asiakaspalaute

"Hyvinvointianalyysi avasi silmäni huomaamaan, että kuormitan itseäni työssä liikaa. Vaikka työni on laatuaan henkistä, niin mittauksissa ilmeni, että lepohetkiä oli vain muutama minuutti tai ei lainkaan. Stressikäyräni siis kertoo jatkuvasta kuormituksesta. Koen itseni hyväksi nukkujaksi, mutta pitkittynyt stressi on heikentänyt kykyäni palautua unen aikana riittävästi. Mittaus paljasti, että vapaa-aikana osaan kuitenkin myös rentoutua. Sain ohjeeksi pitää huolta riittävistä lepohetkistä työpäivän aikana. Tätä olen yrittänyt noudattaa. Vapaa-ajalle pitäisi lisätä sykettä nostavaa liikuntaa, jotta kunto pysyisi yllä. Mittaus siis lisää motivaatiota huolehtia omasta terveydestä paremmin. Analyysi antoi pontta ja rohkeutta tuoda esimiehelle esiin työn kuormittavuus, mikä hyödyttää myös kollegoita. Mittaus oli helppo toteuttaa. Voin suositella Stressinhallinnan valmennusta lämpimästi." Asiantuntijatehtävissä työskentelevä nainen, 42.

 

”Lähdin Stressinhallinnan valmennukseen kesken pahimpia väitöskirjakiireitäni. Myös muutaman vuoden takainen vakava sairastuminen painoi vielä taka-alalla. Stressimittauksen avulla sain vahvistusta ja varmuutta omille tuntemuksilleni. Tulosten mukaan osaan sijoittaa arkeeni palauttavia asioita. Nyt tiedän, että puutarhassa möyriminen ja kaikenlainen pieni puuhastelu kotona eivät ole minun kohdallani ajanhukkaa vaan elinehto, joka auttaa minua rentoutumaan ja palautumaan stressistä. Enää minun ei myöskään tarvitse kantaa turhaa huolta stressaamisestani sillä huomasin, että kykenen itse vaikuttamaan palautumiseeni ja stressitasoihini. Kiitos Satu!” Tutkija ja yrittäjä, nainen, 37.